بررسی رشته مدیریت بازرگانی

 

مشاوره تحصیلی:بررسی رشته مدیریت بازرگانی و بازار کار

رشته مدیریت بازرگانی را میتوان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های هر شرکت و یا ارگان معرفی کرد . یک شرکت برای موفقیت و درآمدزایی نیازمند جذب مشتری و ارتباط مناسب با آن هاست از همین رو به یک فرد نیاز دارد تا بتواند کارهای جذب مشتری ارتباط میان مشتریان و راضی نگه داشتن آن ها و متقاعد کردن آن ها به استفاده هرچه بیشتر مشتریان از محصولات یک شرکت را انجام دهد که ارتباط مستقیمی با سود زیان یک شرکت و ارگان دارد. از این رو رشته ای به نام مدیریت بازرگانی در دانشگاه ها بوجود آمد تا بتوانند افرادی متخصص در این زمینه تربیت کنند تا به رشد و توسعه کسب و کارها کمک بیشتری شود.

هدف این رشته

آشنایی با فعالیت و بخش های مختلف سازمان های اداری و شرکت های متفاوت ،شناخت روش های مدیریتی ،تحلیل اطلاعات مربوط به هر زمینه مرتبط با فعالیت این اداره جات، یافتن راه حلی مناسب برای بهبود راندمان و فروش و تصمیم گیری درباره ی اجرای سیاست های کارآمد برای بهبود این عملکرد .

نیاز به مشاوره تحصیلی دارید ؟

 

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

فارغ التحصیلان  رشته مدیریت بازرگانی با شناخت قوانین و مقررات و قدرت تحلیل و یافتن بهترین روش برای حل مسائل مربوطه میتوانند در شرکت های بازرگانی در زمینه های : امور کارگزینه ،بخش مالی شرکت ها ،بازاریابی و جذب مشتری هدف و تدارکات مشغول به کار شوند.

همچنین فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در سطح مدیریت اجرایی در شرکت های بازرگانی و سازمان های دولتی و نیمه دولتی مشغول به کار شوند . همچنین میتوانند در سمت مشاور مدیریت نیز فعالیت کنند و به مراتب با کسب تجربه بیشتر در مقاطع بالاتر فعالیت کاری خود را ادامه دهند .

آینده کاری این رشته

فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی با داشتن مهارت هایی نظیر شناخت بازار ،یافتن مشتریان هدف و نحوه ارتباط با آن ها و تبدیل مشتریان گذری به مشتری ثابت و همچنین شناخت زمینه بازاریابی و خدمات میتوانند نسبت به سایر گرایش های رشته مدیریت موفق تر شوند و بازار هدفه بیشتری متقاضی استخدام این نیروها میباشد .

دانشگاه های این رشته

رشته مدیریت بازرگانی اکنون پای ثابت دانشگاه های مختلف ایرانی شده. و دانشجویان میتوانند در دانشگاه های دولتی ، آزاد و پیام نور اقدام به تحصیل در این رشته نمایند .

گرایش های این رشته

این رشته دارای گرایش های مختلفی در زمینه های مختلف میباشد که عبارتنداز : بازاريابي ، سياستگذاري (استراتژيک) ، بازاريابي بين الملل ، تحول سازمان ی ، مالي ،بیمه، بازرگانی بین الملل و … میباشد که دانشجویان میتوانند یکی از این گرایش ها را بر اساس علاقه انتخاب نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *